BREAKING HEADS #1 |

februari 25, 2017


Welkom, welkom bij BREAKING OUR HEADS. De nieuwe rubriek hier op Elua makamaka! In deze rubriek discussiëren wij elke zaterdag over een nogal vreemde stelling, bijzondere vraag of onmogelijk dilemma.. Deze week willen wij het hebben over presenteren.


Zoals ik al zei gaat het deze week over presenteren. Wij zitten op dit moment allebei in de 3e klas op de middelbare school. Regelmatig moeten wij dus ook het één en ander presenteren voor de klas. Vandaar dat wij deze serie wouden in leiden met,
Hoe sta jij voor de klas?



Roos:
Op de basisschool vond ik het altijd heel erg interessant om een spreekbeurt te moeten houden. Natuurlijk was ik wel een beetje zenuwachtig maar ik vond het vooral heel leuk om te doen. Alleen de PowerPoint maken was al geweldig om te doen. Wel 20 verschillende overgangen en effecten en mooie plaatjes van internet afhalen.
Nu nog steeds vindt ik het niet erg om met een presentatie aan de slag te gaan. Het is gewoon een kans om mijn cijfer weer om hoog te halen en ik kan er veel van mijn creativiteit in kwijt. Over 2 weken hebben we een boekpresentatie. De helft van het cijfer wordt door ons bepaalt met een creatieve opdracht, ideaal voor mij dat is wat ik kan!
De dag van te voren studeer ik alle tekst in en bereid mijzelf een beetje voor. De zenuwen zijn dan meestal ook nog nergens te bekennen. Totdat ik voor de klas sta en erg achter kom dat ik de tekst misschien toch nog een keertje extra had moeten doorlezen. waarschijnlijk verloopt alles prima ondanks ik nogal snel praat en niet echt stil kan staan...
Vera:
Presentatie geven?!
Daar heb ik 1 woord voor: VRESELIJK!
Ik vind het verschikkelijk om voor de klas te staan. 
Soms ben ik ook best jarloers op mensen die dat wel gewoon kunnen, ik zou dat ook wel willen.

Op de basisschool vond ik het eigenlijks super leuk. 
Een beetje een powerpiont maken enzo.
Ik voelde me dan altijd heel stoer al dat ik zoiets mocht doen.
Nu vraag ik me echt af wat een presentatie geven nou voor een nut heeft.
Toen vond ik voor de klas staan niet eens zo erg.

Maar namater ik steeds ouder werd, werd het steeds minder leuk.
In groep 8 kreeg ik er al moeite mee.
En jammer genoeg moesten we toen ook nog eens in klas 1 een boekbespreking doen.
Nou ja, die boek bespreking was toen wel KORT MAAR KRACHTIG.
Ik had door mijn zenuwen maar 3 mimuten over gedaan, veelste kort dus. (Oeps)

Gelukkig voor mijn hoefde ik in klas 2 niks geen presentatie tehouden.
Maar ja toen kwam klas 3...
Van te voren was ik best wel kalm maar ja als je daar eenmaal sta was die kalmte wel weg.
Achteraf ging het wel goed.
Het is wel fijn dat je dan 7 weken van te voren al in de spanning zit, en dat je er dan 10 minuten over doe en dan is het alweer klaar. (NOT)

Nou dit was het wel zo'n beetje wat ik er van een presentatie geven vind.

Wij zijn eigenlijks ook wel benieuwd hoe jij het vind om een presentatie te geven?!
Laat het weten in de reactie...

Liefs,
Roos en vera

You Might Also Like

0 reacties