How To Splash!

december 09, 2016


Een beetje improviseren is nooit verkeerd. Nadat ik zonet een half uur mijn tijd verspild heb aan het rond scrollen door Pinterest kwam ik op een ideetje. Waarom ga ik nou niet zelf zo'n SPLASH foto maken? Met een grote glimlach liep ik naar mijn zusjes toe of ze me niet alsjeblieft wouden helpen. Natuurlijk kreeg ik gelijk het antwoord 'Niet met foto's maken toch?'. Voordat ik het erger zou maken liet ik de foto zien waar zoiets ook ongeveer gebeurde. Toen wouden ze me toch wel helpen en gingen we aan de slag.


Eigenlijk is het heel simpel alleen is het wel handig als het een beetje zonnig is en het niet gaat regenen. Dat gebeurde bij ons dus wel... Daardoor zijn de foto's dus ook wel iets korrelig omdat je wel een mooie scherpe foto hebben wilt. Ik denk dus dat ik ook nog een keer aan de slag moet als het niet zo grauw weer is.

1. Je mengt een aantal kleurtje met wat water en gooit dat allemaal bij elkaar in één bakje/kommetje/glas. Ook een kopje koffie is hier heel leuk voor.
2. Zorg dat je een ruimte hebt die vies mag worden (het liefste buiten) en zorg dat je hier een mooie achtergrond hebt, egaal wit of zwart vindt ik zelf het mooiste bij een foto met zoveel kleur.
3. Zorg nu dat je camera-instellingen goed staan en je zelf ook klaar bent om de foto te maken.
4. Regel nu even een assistente die je helpen wilt (met gevaar voor vieze handen en kleding).
5. Je assistente mag nu een blokje of een ander voorwerp (wij gebruikte een klein houten blokje) van boven af in het bakje gooien en jij zorgt er voor dat je veel foto's achter elkaar maakt.


Zelf ben ik nog lang niet blij met het resultaat, veel te korrelig en de achtergrond had gewoon helemaal schoon moeten zijn, niet zo'n kliederbende zoals nu. Ga jij dit ook proberen? Dan zijn wij heel benieuwd naar het resultaat! Voor degene die ook iets met fotografie hebben, ik heb mijn eigen portofolio die je HIER kunt vinden. Hier plaats ik de foto's die ik het waard vindt om daar een plaatsje te krijgen.

Liefs,
Roos

You Might Also Like

0 reacties