Dit moet je lezen

april 06, 2017


Lezen, dat heb ik altijd al erg graag gedaan. Ik weet ook wel zeker dat Vera dat kan bevestigen. Vaak sliep ik echt te laat omdat ik gewoon te lang doorlas. Bij onze school kwam er elke maandag een Biebbus, een bibliotheek op wielen. Eigenlijk gingen wij daar elke maandag wel heen om weer een bult boeken in te slaan. Omdat ik al zoveel boeken verslonden heb delen wij vandaag allebei onze favorieten!

Allereest delen wij allebei een lijstje met boeken die wij toen we nog lief waren graag lazen. Dat zijn dus niet echt boeken die ik je nu zal gaan aanraden om te gaan lezen maar wel gewoon leuk om te weten, denk ik dan.


Roos:
1. Raad eens hoeveel ik van je hou
  Dit is wel echt heel erg jeugdsentiment zeg maar wat las ik dit boekje graag. Ook al werd het me waarschijnlijk gewoon nog voorgelezen. Iedereen heeft vast wel eens van de uitspraak gehoord, I love you to the moon and back, die komt heir vandaan.
2. For Girls Only
  Dit lazen wij allebei maar kom op deze serie boeken was ook wel echt BAE. Ik kan me ook haast niet voorstellen als meisjes van 12 jaar deze boeken nog nooit gelezen hebben. Dit was gewoon echt helemaal een dingetje. Wij zijn zelfs ons eigen vriendinnenboek hierdoor begonnen. Ik vraag me ook wel af waar dat boek nu eigenlijk is....
3. De zoektocht van Pico
  Gewoon alle boeken van Christine Linneweever heb ik echt verslonden. Het waren nog al dikke boeken maar wat las ik die graag zeg. Maar het boek van Pico is mij toch eigenlijk altijd wel een beetje bijgebleven en ik denk dat ik dat boek ook nu best nog zou kunnen lezen. Ik ga heel eerlijk zijn ik moest bij dit boek gewoon echt huilen, dan moet ik er ook wel bij zeggen dat zoiets bij mij niet heel zeldzaam is.

Vera:
1. For girls only
 Deze boeken vond ik ook zo leuk! En elke keer waren we weer aan het wachten op een nieuw deel, en dan kon ik ook niet wachten om hem te lezen. Het zijn gewoon echt leuke boeken omdat het best veel delen heeft waardoor je die personages steeds beter leer kennen.

2. De glitterclub
 Wie kent deze boeken nou niet?! Een groepje meiden die allemaal ideeen verzinnen om dingen op telossen. Ik was er gek op! En ook hier wachtte ik elke keer weer op nieuwe delen.

3. Lizzy
 Een meisje dat vanalles beleefde.Echt zo'n boek waar je in mee gesleurd wordt. En waardoor je dus steeds bleef doorlezen. Niet altijd even makkelijk.. maar wel leuk!



Dan nu de top 3 boeken waar wij nu ook gewoon echt goed vinden en het delen waard zijn.

Roos:
1. Hungergames
  Misschien niet het origineelst maar het zijn dan ook gewoon echt hele goede boeken! Vooral het 1e en het laatste deel vindt ik echt prachtig. Ook bij deze boeken moet ik toegeven dat ik wel wat tranen heb laten gaan.....
2. Ik geef je de zon
  Dit was zo´n speciaal boek en zal ik denk ik ook niet zo snel vergeten. Het is gewoon echt heel erg origineel geschreven maar er komen juist wel veel voorkomende problemen in voor. Je leest vanuit 2 verschillende personen en uit verschillende tijden maar alles komt bij elkaar terecht. Steeds denk je dat je eindelijk alles weet totdat het allemaal weer totaal anders blijkt te zijn Ik denk echt dat iedereen dit boek eens gelezen moet hebben!
3. De hemel begint bij je voeten
  Serieus dit is echt een goed boek! Je moet je verplaatsen in een persoon die in een situatie is terecht gekomen waar je zelf nooit in terecht zou willen komen en dat maakt het ook zo lastig. Ze denkt zo anders en ziet dingen van af een hele andere kant maar dat maakt het boek juist zo goed. Ook de korte gedichten die er in voorkomen zorgen er voor dat het echt een mooi boek is om te lezen.

Vera:
1.veilige haven
Dit is nou echt een boek waar ik om moet huilen :)
Het is zo zielig, mooi boek.
Je word er in meegesleurd omdat je het verhaal wilt weten.
Je wilt weten hoe het afloopt, omdat het een heel spannend en verdrietig boek is.
Zeker een aanrader!

2. Ik zorg voor jou
Ook een zielig boek en zeker een aanrader!
Een meisje die voor haar familie zorgt.
Ik heb dit boek nog niet helemaal uit.
Maar het is zo mooi hoe het er vroeger in een ander land aan toe ging en dat zo meisje voor haar vader zorgt als haar vader te veel gedronken heeft, en dat haar vader een strijd heeft met de drank.
Ik ben zeker benieuwd hoe dit afloopt



Dat was het dan alweer, dat waren onze aanraders en ultieme favorieten. Nu hopen we natuurlijk ook dat jij je boekenlijst weer een beetje kunt aanvullen met een paar van onze favorieten. En als jullie nog leuke boeken weten laat het dan vooral ook even weten!

Liefs,
Roos en Vera

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ik geef je de zon en dat andere deel vind ik zo tof! Liefde voor boeken <3

    BeantwoordenVerwijderen